Коли потрібно ремонтувати автомобільну турбіну

Коли потрібно ремонтувати автомобільну турбіну

29 декабря, 2020 0 Автор admin

Мотор з турбонаддувом, коли вважався аксесуаром виключно дорогих машин, на даний момент вже нікого не дивує.

Турбокомпресори все дуже часто використовують не тільки на дизельні, а й на двигуни на бензині. Це й не дивно: бездимоходний мотор могутніше і ефектніше звичного атмосферного. Але нічого вічного немає, і в один не дуже прекрасний день турбокомпресор може поламатися. За якими ознаками зрозуміти, що таке трапилося, де відремонтувати турбіну і як переконатися в тому, що роботу виконали якісно, ​​читайте в нашій публікації. А якщо вам потрібен професійний ремонт турбмн в Києві, рекомендуємо сайт https://turbo-plus.com.ua/.

Коли буде потрібно ремонт?

З першого погляду турбіна може здатися звичайним пристроєм. Потік вироблених газів обертає крильчатку, яка, зі свого боку, надає руху колесо нагнітача повітря, закріплене на тому ж валу. Нагнетатель повітря подає повітря під тиском в циліндри мотора. Збільшується вміст кисню в паливо-повітряної суміші, виходячи з цього спалюється більше пального. При колишньому обсязі топки і тій же кількості циліндрів мотор працює ефектніше. Його потужність зростає на 20-30% якщо порівнювати з атмосферним двигуном. Перевага зрозуміло, і робочий принцип зрозумілий кожному.

Однак при цій видимій простоті мотор з турбонаддувом влаштований важче атмосферного, а це означає, ймовірність його поломки вище. І деталь, яка раніше за все виходить з ладу, — це сама турбіна. Хоча номінально її ресурс відповідає службовому терміну мотора, насправді це зовсім не завжди так. Причому в двигунах на бензині турбокомпресор більше схильний до зношування. Це пов’язано з більш високою температурою вироблених газів.

На замітку

Крім дуже високої потужності, у бездимохідних двигунів є ще одна дуже важлива перевага — екологічність. За рахунок примусової повітряної подачі пальне в них спалюється ефектніше, утворюється менше шкідливих продуктів горіння. У той же час існують і недоліки: мотор з турбонаддувом більш вимогливий до якості масла і палива, а ще вимагає частої заміни повітряного фільтра.
На тривалість життя турбіни впливають догляд за автомобілем і манера водіння. При переважно спокійній їзді, застосуванні хорошого масла конкретних марок і хорошого палива, постійної заміні повітряного фільтра усереднений ресурс турбокомпресора в бензиновому двигуні складе 150 000 км, в дизельному — вдвічі більше [1].

Однак, як би дбайливо ви не зверталися з автомобілем, з часом доведеться відремонтувати турбіну двигуна. Не завжди виходить відразу зрозуміти, що даний момент настав. Турбокомпресор виходить з ладу потроху, і необхідно з великою увагою спостерігати за роботою машини, щоб помітити ознаки несправності.

Зменшення потужності мотора дуже часто вказує на те, що в топку стало надходити менше повітря. Причини даної проблеми різноманітні: від засмічення повітряного фільтра або каналу повітряної подачі до витоку у впускний або випускний системі. Витік може з’явитися через тріщини і інших пошкоджень механічним шляхом, через відсутність герметичності з’єднань.

Синій дим при розгоні виникає внаслідок того, що в циліндри потрапляє масло. Значить, де небудь відбувається його витік. Уважний власник автомобіля при цьому помітить, що витрата масла зріс. Основою витоку може стати несправність турбіни.

Шум під час роботи турбокомпресора говорить про порушення герметичності. Слід перевірити цілісність всіх трубо-проводів, надійність кріплень, якість ущільнювачів.

Один і той самий ознака може бути виявленням різних несправностей. Дуже часта поломка — пошкодження підшипників ротора внаслідок зносу або, що більш імовірно, через погану експлуатації. Інші популярні проблеми — коксування вала (веде до перегріву і швидкої поломки), руйнування лопатей турбіни, механічні недоліки, викликані потраплянням піску та інших забруднень, несправність актуатора (вакуумного регулятора).

Дуже часто все ці чинники виявляються не самостійними, а лише супутніми. Щоб знайти справжнє джерело поломки, потрібно провести детальну перевірку.